fredag 7 december 2012

Guds kärlek

Guds kärlek sträcker sig längre än horisonten och är större allt vatten tillsammans. Samlar du allt vatten på jorden, i en gigantiskt bägare skulle Gud kunna ta den i sin hand. Så stor är vår Gud och hans kärlek till oss.

 - Så älskade Gud världen att han gav den sin ende son,
 för att de som tror på honom inte skall gå under utan ha ett evigt liv.
- joh 3:16

 Så stor är hans kärlek! Att han gav oss det som han älskade mest av allt, för att vi skulle få ett evigt liv tillsammans med honom. Är inte det fantastiskt! Att vi är älskade trots alla våra fel och brister och att Jesus faktiskt dog för dig. Just du som råkat klicka in på denna bloggen, du som aldrig har hörts talas om vem gud är och vad han har gjort för dig eller för dig som alltid har känt Gud och för alla oss människor som lever på denna jord. Han ÄLSKAR oss för dom vi är och det är helt GALET coolt!! 

Nu tänkte jag försöka avrunda detta inlägg med att berätta varför jag har med denna bilden/texten. Jag hittade denna texten som står på bilden i eftertexten i en låtvideo (som jag kollade på sent någon kväll denna veckan. Vilken låt det var har jag helt glömt xp) men denna texten fastnade hos mig så jag skrev ner den och har kollat på den lilla pappersbiten till o från nu under dom senaste dagarna.

Och det riktigt fräcka är att hans kärlek är så överväldigt stor att det knappt går att förstå och om man verkligen tänka efter på ord jag älskar dig och deras betydelse är det galet underbart. Tänk att Gud verkligen älskar oss och på hur ......(kan inte hitta ord för att beskriva det men det är helt AWESOME) det faktiskt är att vara älskad för den man innerst inne är.

Gud älskar dig!



- lollo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar