lördag 22 juni 2013

B får du C

För ett par månader sen kände jag att mitt liv endast cirkulerade runt en massa problem. Så hade jag känt ett bra tag men inte förmått mig att prata med någon. När alla problem hängde som ett tungt, stort, mörkt åskmoln över mig tog jag modet att berätta för en kompis. Jag pratade säkert i 30min oavbrutet om mina problem och om det som tyngde ner mig. Han lyssnade tålmodigt och när min mun tystnat sa han till mig att jag skulle be. Be, be och åter be. För Gud besvarar bön.
Kvällen efter bad jag till Gud och la alla mina problem i hans händer, för jag orkade inte bära dem längre. I ungefär en veckas tid tog jag regelbundet upp problemen och bad Gud om hjälp.
När jag sedan  skulle berätta om detta för min syster och förklara problemen kunde jag inte minnas ett ord av det jag sagt. Under de 30min jag pratade! Problemen var som bortblåsta. Det som hade fått mig att må så dåligt hade släppt sitt grepp och jag var fri.

Gud besvarar bön.

Det är klart att alla mina problem inte är borta idag, för alla dagar har fullt upp med sina egna problem. Men be Gud om hjälp för var dag och lägg problemen i hands händer.

Så jag vill uppmana dig att be, be och åter be. Gud kommer svara dig.

 

"Gör er därför inga bekymmer för morgondagen.

Den får själv bära sina bekymmer.

Var dag har nog av sin egen plåga."

- matt 3:12
- lollo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar