söndag 17 mars 2013

Du är älskad

När du vet att en person älskar dig, trots dina brister och fel känns det hur underbart som helst. Det enda du gör är att tänka på detta och ju mer du tänker på orden jag älskar dig desto overkligare känns det. Tänk att någon verkligen älskar mig. En annan människa på jorden! Hur coolt som helst.

Trots att detta kan vara svårt att ta in så finns det en Gud som älskar dig. Det kvittar vad du tror på eller vad du gör för Gud kommer alltid att älska dig. Jag vet inte hur ni har ert liv eller haft för barndom men under hela mitt liv har jag fått höra att Gud älskar mig. Och ibland när man hör en sak väldigt många gånger trots att det är sant blir det liksom mattare. Så ibland måste man rycka till sig och inse fakta att du är älskad! Gud älskar dig och inte nog med det han älskar ALLA människor.

En sak som att en person älskar mig, det hänger hjärnan med på att uppfatta men att denna person är så kärleksfull att han älskar alla människor på denna jord, det hänger den inte alls med på. Guds kärlek är så överväldigad och så mycket större och starkare än vad vi någonsin kan föreställa oss. Tänka då att Gud också älskar lilla mig och dig. Det är så underbart fantastiskt! Att vi är älskade var och en pga att vi är de vi är och är Guds skapelse och får vara hans barn.

Godnatt och sov bäst. Glöm inte att du är älskad! KRAM

(Något min hjärna inte är gjord för är att skriva på natten så stavfel och grammatiska konstigheter bjuds det på)


- lollo


1 kommentar:

  1. Tack för ditt inlägg! (om det fanns några stavfel eller grammatiska konstigheter så såg inte jag dem). Men hur som helst så tycker jag det är skönt att få bli påmind att även jag är älskad av Gud. Ibland kan det vara svårt att komma ihåg, tycker jag.

    SvaraRadera