fredag 15 mars 2013

Pepptalk

Tjena gott folk. Kände att jag skulle skriva ett inlägg på bloggen (det har ju inte gjorts på ett tag) men hela problemet va: Om vad? Så jag gick in på blogger och kollade igenom statistik (må kalla mig lite töntig men sånt är ju skoj att kolla!) och även redan producerade kommentarer. Där hittade jag en kommentar som jag inte sett (fördelen med att blogga mer än en, man får en massa surprise surprise) på förra inlägget jag skrev och blev hur pepp som helst. Det var så uppmuntrade ord och de behövde jag verkligen i just det läget.

Och där kom hela min handling fram om detta inlägget. UPPMUNTRA varandra! Gläd er med andras framgångar. Det är otroligt viktigt att göra det och idag är det väldigt enkelt att kolla svartsjukt på kompisens nya mobil och tänka "Varför fick inte jag den. Hon/han har ju inte gjort sig förtjänt av den". Så våga istället gå mot strömmen och uppmuntra, peppa och stöd alla ni stöter på. Kram!


"Mina kära, om Gud har älskat oss så,
 måste också vi älska varandra."
- joh 4:11

- lollo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar