onsdag 20 mars 2013

Gästbloggare: Jolina - Gud hjälpte mig

jag vill dela av en händelse när gud prata med mig.En dag i skolan det var en onsdag så fick vi en läxa som man skulle lämna in på nästa onsdag .När jag kom hem så gjorde jag läxan och dagen innan den skulles lämnas in skrev jag vad jag hade läst men på kvällen glömde jag att lägga ner läxan i väskan.Nästa morgon hittade jag inte läxan. Jag och min syster Olivia letade till 08:15 vi började 08:25 .Men 16  över åtta sa min syster kom Jolina jag vill be för dig att vi hittar den hon bad för mig och sen gick jag till skolan.Jag berättade för min fröken att jag inte hittade läxan och kommer med den i morgon hon sa att det var okej .När  jag kom hem letade jag 6 timmar men halv 5  skulle min bror Emanuel på träng jag hängde med han och min mamma .När vi kom hem hade vi letat hela dagen nästan.Min syster Lovisa sa att jag skulle sätta mig ner och tänka i genom var jag hade lagt läxan föra dagen.Men när jag gick fram till min ytter dörr bankade mitt hjärta extra snabbt men när jag i gick in i köket gick mitt hjärta ner till vanlig takt igen.Min mamma sa att hon hade slängt ut en sopp kas ut på bakgården mamma sa att hon gick och hämta den på pausen .När pausen var hämta min mamma kasen på bakgården . Vi öppnade kasen där lag den min läxa.Efter en stund förstod jag att  gud hade talat till mig.Nu vet jag att gud hör bön.Och en dag kanske det händer samma sak för dig :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar