tisdag 19 mars 2013

Gud använder oss

Vi behöver inte ha några stora predikningar på skola/jobb för att visa vem Gud är för våra kompisar. Utan bara genom att vi vandrar tillsammans med Gud och är den person vi är gör vi en skillnad. Gud använder oss även om vi inte själva tror det så. Så även om du kanske inte känner det, så gör du skillnad för människorna runt omkring dig.

Min pappa berättade för mig att när jag var liten gick han en fritidsutbildning i 2 år. Under dessa 2 åren pratade han inte om sin tro, men alla i klassen visste att han var kristen. När båda åren hade gått hade pappa fortfarande inte berättat något för någon och han kände att han hade sumpat sin chans om att få berätta om sitt livet med Jesus.

Men på avslutningsfesten kom en kille i klassen fram och sa "Jag vet att du är kristen och så och det har varit jätteskönt att du inte pratat om din tro under dessa 2 år men nu vill jag faktiskt höra om det." Så även om pappa inte hade berättat något hade han påverkat denna killen. Genom att inte prata och tvinga på sin tro hade pappa fått den här killens nyfikenhet på vem Gud är.

Så att bara genom att leva sitt liv med Jesus gör vi en skillnad. Trots att vi själva inte märker det, precis så som det var för min pappa.


- lollo

1 kommentar:

  1. Tack för påminnelsen!
    Det viktiga många gånger är nog vad vi gör och inte vad vi säger!

    SvaraRadera