onsdag 2 oktober 2013

VET DU VAD ?!

Det finns en person som har så stora händer att alla världens hav får plats där. Han har även skapat universum och ändå vill han lära känna mig?! Lilla jag. Som är långt från perfekt! Jag har dålig syn, ett sant rykte om att jag har dåligt lokalsinne, är lätt lurad, tror jag är modigare än vad jag är, kan dricka oboy till ungefär vilken maträtt som helst och brukar säga saker utan att tänka mig för. Och ändå vill den personen som skapat jorden och själva livet ha en relation med mig?! Det känns helt sjukt. Men du, bättre blir det!

Han vill inte bara lära känna mig utan han lät även sin son DÖ för att det skulle funka. Någon har offrat sitt liv för att kunna lära känna mig! Svårt att tro, men galet nog är det sant.

Glömde att säga att han även sa att han älskar mig. ÄLSKAR MIG! Utan att ens känna mig. Eller rättare sagt, utan att jag lärt känna honom.

Så förutom att han vill ha en relation med mig älskar han mig. Precis så som jag är och jag har inte och kan inte göra något för att förtjäna den kärleken. Förutom det lät han sin son dö, sitt barn som har älskar över allt annat, för att jag ska kunna lära känna honom.

Det är mer än vad jag kan greppa men det minsta jag kan göra är att ta steget och lära känna honom.



- lollo


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar